01 Mart 2014

Ağıt

Franz Roubaud, The Siege of Sevastopol (1904).

Moskof bayrağını çekmiş gemiler,
Yol alırken dalgaların iniler,
Her gelen haberde derdim yeniler
Nerde benim Ural-Altay dağlarım
Akşam olur sabah olur ağlarım.

Allah Allah diyen ezanlar nerede?
Efeler, yiğitler, kızanlar nerede?
Taşkentler, Kırımlar, Kazanlar nerede?
Nerde benim Ural-Altay dağlarım?
Akşam olur sabah olur ağlarım.

Sen ey Hazar, engin Hazar, Türk Hazar,
Söyle bana boylarında kim gezer?
Kafir Moskof yine mezar mı kazar?
Seyhun gibi, Ceyhun gibi çağlarım,
Nerde benim Ural-Altay dağlarım?

Osman Yüksel Serdengeçti

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuyucu Şartları

Blogda yayınlanmak üzere çeşitli gazete, dergi ve kitaplardan alınan yazılarda kaynak, tarih ve yazar bilgisi belirtilmiştir. Bu konuda blog ve blog yazarları hiç bir şekilde sorumlu tutulamaz.