12 Mart 2014

İstiklâl Marşı'nın kabulünün 93. yılına ithafen



Bizler İstiklâl Marşı'yla beraber millet olarak yerimizi netleştirmiş insanlarız. İstiklâl Marşı bu netliği temin ediyor. Diyor ki İstiklâl Marşı, "Garbın afakını sarmışsa çelik zırhlı duvar". Çelik zırhlı duvar = Teknoloji. Ne diyor devamında, "Benim iman dolu göğsüm gibi serhaddim var". Ben garpla, batıyla aramdaki hattı imanım vesilesiyle çekiyorum. Benim sınırım, benim hududum, benim serhaddim benim iman taşıyor olmamdadır; kâfirde iman yoktur. Dolayısıyla sırf İstiklâl Marşı yüzünden Avrupa Birliği'ne giremeyiz. Ama diyorsanız ki, ben İstiklâl Marşı'nı değiştirir gene de Avrupa Birliği'ne girerim; o zaman görürüz senin ne olacağını! "Ulusun, korkma! Nasıl böyle bir imanı boğar / 'Medeniyet!' dediğin tek dişi kalmış canavar?" Türkiye'de "medeniyetler ittifakı" diyen insanların hepsi İstiklâl Marşı'yla savaş halindedir...

* İstiklal Marşı Derneği Genel Başkanı İsmet Özel'in 12 Mart 2011 tarihinde Niğde'de verdiği "İstiklâl Marşı'nın Hayatımızdaki Yeri" başlıklı bir konferanstan. Tamamını izlemek için buraya, konferans metninin tamamını okumak için şuraya tıklayınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuyucu Şartları

Blogda yayınlanmak üzere çeşitli gazete, dergi ve kitaplardan alınan yazılarda kaynak, tarih ve yazar bilgisi belirtilmiştir. Bu konuda blog ve blog yazarları hiç bir şekilde sorumlu tutulamaz.