14 Temmuz 2014

Prof. Dr. Kemal Karpat: "Bir dönüm noktasına geldiğimizi düşünüyorum"


Prof. Dr. Kemal Karpat, bir tarihçi olmanın yanı sıra Türk Siyasi Tarihi'nin önemli gözlemcilerinden. Timaş Yayınları'ndan çıkan kitaplarında özellikle yakın tarihimizle ilgili önemli ipuçları yakalamak mümkün. Aksiyon Dergisi ile gerçekleştirdiği söyleşide hem cumhurbaşkanlığı seçimleri hem de diğer siyasi konularda önemli görüşlerde bulunmuş. Sonundaysa şu yorumu önemli:

"Bu yaşıma geldim, ömrüm kitapla geçti, her gün hâlâ yeni bir şeyler öğreniyorum, bilgilerime yeni şeyler katıyorum. Öğrencilerimden, benden 30-40 yaş daha genç olanlardan fikir alıyorum. Gurur meselesi yaparsanız, aman bana kimse bir şey öğretemez, ‘ben kumandan olmak için yaratıldım’ derseniz felaket olur. Komşumuz sayılacak Romanya’da kendisini dev aynasında gören Çavuşesku vardı biliyorsunuz. Onunla yakın olan birisinin hatıratından okudum. ‘Benim gibi bir kimse 500 yılda bir doğar’ diyormuş. İnanabiliyor musunuz? Zavallı bir adamdır Çavuşesku. Dar kültürlü, kıt görüşlü bir adam. Romanya’yı ne hâle soktu. Neden? İnsan, “ben çok istisnai yaratılmış bir kimseyim, 500 senede bir ancak benim gibi bir adam doğar’ derse bir adam bundan da iyi bir şey çıkmaz artık."

Söyleşinin tamamını okumak için:
aksiyon.com.tr/aksiyon/haber-38956-erdogan-balkon-konusmasi-ruhuna-donmeli.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuyucu Şartları

Blogda yayınlanmak üzere çeşitli gazete, dergi ve kitaplardan alınan yazılarda kaynak, tarih ve yazar bilgisi belirtilmiştir. Bu konuda blog ve blog yazarları hiç bir şekilde sorumlu tutulamaz.