26 Mayıs 2015

"Para biter ama ahlak gider. Çok fazla para insanı bozar."

Prof. Dr. Alâeddin Yavaşca (d. 1 Mart 1926; Kilis)
Tıp doktoru ve Klasik Türk Müziği sanatçısı.
Size gazinoda çalışmanız için çok yüksek miktarlar teklif edilmesine rağmen bunu kabul etmemenizin sebebi neydi?

Hepsi benim peşime düştü, korkunç paralar teklif ettiler. "Hayır, benim yaratılışım buna müsait değildir," dedim. Para biter ama ahlak gider. Çok fazla para insanı bozar. Onun için bizim tabiatımız buna müsait değil, yetiştiğim aile olarak da böyledir. İki mesleği bir arada götürdüm. Sanatla tıbbı beraber götürdüm, çok şükür tıpta da yüzüm aktır. Bütün hizmetlerimi yaptım. Çeşitli hastanelerde hocalık yaptım. Mûsikîde de öyle... Mesela Klasik Türk Mûsikîsi Konservatuvarı'nın kurucularındanım.

Bizim milletimizde kolaydan şöhret olma hastalığı var. Bu iş böyle değildir. Adap, erkân aynen devam edecek, bundan ödün verilmeyecek, seviye düşürülmeyecek ve kişi kendini kabul ettirecek. Ben hem doktorluğumu hem mûsikîdeki yerimi kabul ettirdim. Bunların ikisinde de yapıcı oldum. Birçok kuruluşun içinde yer aldım. Elhamdülillah kimseye muhtaç olmadan, iyi kötü bu noktaya geldik, yaşıyoruz. Tavsiyem şudur ki, daima belirli karakterin sağlamlığını devam ettirmeye çalışın.

Alâeddin Yavaşca
(Müzik Söyleşileri, Kapı Yayınları, sf. 39-40)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuyucu Şartları

Blogda yayınlanmak üzere çeşitli gazete, dergi ve kitaplardan alınan yazılarda kaynak, tarih ve yazar bilgisi belirtilmiştir. Bu konuda blog ve blog yazarları hiç bir şekilde sorumlu tutulamaz.