27 Temmuz 2015

O güzel gözlerle bakmasını bil



Fakîrin nazarında musikî bütün güzel sanatların en komprime halidir. Şiir de, özellikle sembolik şiir ama Fransız parnasyenlerinin sembolizmasından bahsetmiyorum, bu nevi sembolik şiirde ciltlerle kitap yazacağına böyle bir şiir yaz yeter. Kapları kırdığın zaman su birdir diyor Hz. Pîr, sen öyle bir sevgi pınarından gelen sevgi seli ol ki her gönüle hitap edebil, orayı doldur. Ama onun şeklinde sabit kalma. Sevginin aslı suyun aslı gibi "bir"dir. Sevmek mi güzel yoksa sevilmek mi? Bunu ayıranlar yanlıştadır. Sevmek ve sevilmek ayrı değildir. Eğer ben seni seviyorsam, sen beni hiç sevmiyorsan, ben seni sevmiyorum demektir; istifade etmek istiyorum, arzu ediyorum demektir. Sevmek mi güzel, sevilmek mi güzel suali, hakiki sevgide yoktur. Çünkü seven, sevilen ve sevgi üçgeni "yok" olur.
- Ömer Tuğrul İnançer
(Şarkılar Seni Söyler, 1. Bölüm, 11 Nisan 2015, TRT Müzik)

O güzel gözlerle bakmasını bil
Sade kendin yanma, yakmasını bil
Sevda pınarından gelen bir su ol
Gönülden gönüle akmasını bil
- Beste: Lem'î Atlı
- Güfte: Emîr
- Makam: Hüseynî

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuyucu Şartları

Blogda yayınlanmak üzere çeşitli gazete, dergi ve kitaplardan alınan yazılarda kaynak, tarih ve yazar bilgisi belirtilmiştir. Bu konuda blog ve blog yazarları hiç bir şekilde sorumlu tutulamaz.