17 Ağustos 2015

Burak ofsayttan attı


Güne, Mersin'e beş gol atıp şampiyonluğunu kutlayan Beşiktaş taraftarının coşkulu "Burak ofsayttan attı" ciyaklamalarıyla uyandım. Daha sonra cumhurbaşkanı eski danışmanının "Bahçeli'nin ağzından akan köpükleri itinayla yalayacağı yeni bir süreç başlıyor" sözlerini okudum. Bunu işiten MHP'yi twitter'dan "Ak Saray bütün itlerine kuduz aşısı yaptırsın!" diye kükrerken gördüm. Baya hoşuma gitti, güldüm. Aklıma Ceza'nın İt Dalaşı şarkısı geldi. "Siz eşek arısının da beteri, portakalda bakteri misiniz?" diyordu çılgın rapçi. Bu kadar itin arasında eve bir kedi aldığım için pişman mıydım? Hayır çünkü Ebû Hüreyre çok iyi biriydi. İşe gelirken bir erkek evladı babası olmanın nasıl bir şey olacağı üzerine düşünüp yüzüme belirgin bir tebessüm yüklemişken aklıma ödenmemiş faturalarım ve yaklaşık 10 yıldır her sabah 7.30'da uyandığım geldi. Faturaların son ödeme tarihlerine bakarken bugünün 17 Ağustos olduğunu fark ettim. Avcılar'da yaşıyorduk o zamanlar. Hemen Güngör Tekiner İlköğretim Okulu'ndaki arkadaşlarımdan depremde vefat edenlere fatiha okudum. Buzdolabının altından vücudu parçalar halinde çıkan bir arkadaşımız vardı, evleri deniz kumundan yapılmıştı. Etraf ölü kokuyordu, ölü sayısının iki katı kadar da deniz kabuğu ve taşları yığılmıştı sokaklara. Ne tuhaf dedim, deniz kumunun üzerinden ilerleyen bir marmarayımız var şimdi mesela. Biniyoruz, gidiyoruz, mutlu oluyoruz. Sıkılarak geldiğim iş yerinde "İnanmış adamların övüncüyle / sabırla beklerdik geceleri" dizesi aklıma geldi. İtlerden, faturalardan ve bir iyilik yapmak için bin ayet arayanlardan tiksindiğim günlerde evde beni bekleyen bir yuvam olduğunu düşünerek ikinci defa tebessüm ettim. Üçüncü tebessümümü ise kesinlikle eve bırakmaya karar verdim çünkü Burak ofsayttan atmıştı.

Yağız Gönüler
twitter.com/ekmekvemushaf

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuyucu Şartları

Blogda yayınlanmak üzere çeşitli gazete, dergi ve kitaplardan alınan yazılarda kaynak, tarih ve yazar bilgisi belirtilmiştir. Bu konuda blog ve blog yazarları hiç bir şekilde sorumlu tutulamaz.