28 Ağustos 2015

Hicâz ilâhi: Ben bu yolu bilmez idim


Türk tasavvuf müziğinin büyük ustalarından Ahmet Hatipoğlu beş gün evvel Hakk'a yürümüştü. Bugün cuma, bir fâtiha. Ahmet Hatipoğlu müziğimize Yunus Emre, Niyâzî-i Mısrî, Nesîmî, Aziz Mahmut Hüdâî ve Ahmet Rifâî gibi birçok velinin güftesini kazandırmıştı. Üstad, Yunus'umuzun "Ben bu yolu bilmez idim" şiirini 1965'te hicâz ilâhi olarak bestelemiştir. Dinleyelim. Hû.



Ben bu yolu bilmez idim,
Aşk gönlüme düştü gider.
Aşk elinden dertli gönül,
Kaynayu ben taştı gider.

Aşk oduna yanmayanlar,
Öleceğin sanmayanlar,
Göz açıp uyanmayanlar,
Şöyle gaflet bastı gider.

Bu aşk bana bir düş idi,
Hak müyesser kılmış idi.
Derviş Yunus bir kuş idi,
Halk içinden uçtu gider.

Makam: Hicâz
Güfte: Yunus Emre [k.s]
Beste: Ahmet Hatipoğlu
İcra: Ahmed Özhan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuyucu Şartları

Blogda yayınlanmak üzere çeşitli gazete, dergi ve kitaplardan alınan yazılarda kaynak, tarih ve yazar bilgisi belirtilmiştir. Bu konuda blog ve blog yazarları hiç bir şekilde sorumlu tutulamaz.