06 Ağustos 2015

İsmet Özel: "Başörtüsünün ne manaya geldiğini bilerek örtünmek lazım."


Başörtüsünün ne manaya geldiğini bilerek örtünmek lazım. Normalde Bahriye Üçok haykırırdı başı örtülü üniversite kızlarına "boşuna gayret boşuna gayret bu sizin örtünmeniz ev içi kıyafeti" yani evin içinde namahrem varsa bu kıyafetle gezebilirsiniz. Evin dışında Müslüman kadının kendi kimliğini belli etmeyecek şekilde örtünmesi lazım. Kim olduğu hiçbir şekilde bilinmemelidir. Bu o kadar yakın bir şey ki... Bu bilgi o kadar net bir bilgi ki, ben şeyi biliyorum Prof. Dr. İsmail Kara'nın babası Kutuz Hoca. Kutuz Hoca, hocalığı dolayısıyla örtünme konusunda neyin neye tekabül ettiğini biliyor. İsmail Kara 5-6 yaşlarındayken annesiyle beraber çarşıdan geçmesi gerektiğinde annesi İsmail'e "sen önden git" dermiş. Çünkü İsmail'i o kadının yanında gördükleri zaman "hoca efendinin karısı geçiyor" diyecek insanlar. Halbuki o kimliği bilinmeyen bir kadın olarak oradan geçmesi lazım. Tesettür bunu gerektiriyor. Yani tesettüre riayet etmiş olsa bile oğlu yüzünden kim olduğu bilinmesi makbul değil. Bunlar diyeceksiniz ki "çok küçük ayrıntılar". Hayır bunlar küçük ayrıntılar değil. Başörtüsü dediğimiz şey Müslüman kadınların küfre rıza göstermediklerini işaret etmek üzere taktıkları şeydir. Yoksa İslami örtünme değildir. Anlatabiliyor muyum? Ben başörtüsü takıyorum, sizin bana dayattığınız düzeni reddediyorum, ben sizin kurallarınızla değil islam kurallarıyla yaşamayı seçtim demek için insanlar başını örter. Yoksa öbürü Yahudi ve Hristiyan örtünmesidir. Hristiyan kadınlar da örtünmekle mükelleftir. Yahudi kadınlar daha çok. Dünyada peruk kullanımını Amerikan Yahudi kadınları icad etmiştir. Onlar saçlarını kocalarından başkasına göstermeyecekleri için Yahudi şeriatına göre peruk takarlar, kendi saçlarını değil sahte saçı gösterirler. Bu yüz yıl önce başlamış bir uygulama Amerika'da. Yahudi kadınları peruk takıyorlar saçlarını kocalarından başkasına göstermiyorlar.

İsmet Özel

Ayrıca bkz"Örtünmek bir demokratik hak değildir, bir İslâmi vecibedir."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuyucu Şartları

Blogda yayınlanmak üzere çeşitli gazete, dergi ve kitaplardan alınan yazılarda kaynak, tarih ve yazar bilgisi belirtilmiştir. Bu konuda blog ve blog yazarları hiç bir şekilde sorumlu tutulamaz.