17 Kasım 2015

Hâfız Kâni Karaca - Ben Bende Buldum Çün Hakk'ı



Ben bende buldum çün Hakk’ı şekk ü gümân nemdir benim
Ben dost yüzün görmez isem bu gözlerim nemdir benim

Gelsün münâcât eyleyen bin bir kelâmı söyleyen
Taşra ibâdât eyleyen görsün o dost nemdir benim

Mûsâ olup Tûr'a çıkam nûr oluban gözden bakam
Söz oluban dilden çıkam sûr u negam nemdir benim

Mûsâ varır Tûr'a çıkar anda varır nûra bakar
Dosttan gayrı zerre kadar bu gözlerim görmez benim

Uş ben beni cem' eyledim o dosta imâm eyledim
Birliğine kıldım kâmet riyâ tâ'at nemdir benim

Ol dost bana ümmî demiş hem adımı ümmî komuş
Dilim şeker gövdem kamış bu söyleyen nemdir benim

Yûnus benem ümmî benem dokuz atam dörtdür anam
Aşk oduna düşüp yanam sûk u bazâr nemdir benim

Nutuk: Yûnus Emre [k.s]
Beste: Şeyh Mehmed Tulûî Efendi
Makam: Segâh
Okuyan: Kâni Karaca

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuyucu Şartları

Blogda yayınlanmak üzere çeşitli gazete, dergi ve kitaplardan alınan yazılarda kaynak, tarih ve yazar bilgisi belirtilmiştir. Bu konuda blog ve blog yazarları hiç bir şekilde sorumlu tutulamaz.