14 Nisan 2016

Modernite karşı konulmaz bir dünya gerçeği mi?


Sözgelimi bugün bir insanın “maaşımı bankadan çekmek istemiyorum”, “sigorta sistemine dâhil olmak istemiyorum”, “çocuğumu mecburi okullara göndermek istemiyorum, öğretmen/hocayı ben seçeceğim”, “mahallemde kentsel dönüşüm istemiyorum”… deme şansı yoktur. Otoritenin tokmağı muteriz ve muhaliflere vurmak üzere tepede asılı bekliyor.

Kuşatma bizi sıkıyor, sıkıştırıyor…

Benimse şu sorular zihnimde dolanıp duruyor.

1) Modernite/Kapitalizm herkesin ona icabet etmek zorunda olduğu bir dünya gerçeği midir? Tüm bakkallar birleşip zincir market olmak zorunda mıdır?

2) Modernite/Kapitalizm karşı konulmaz bir dünya gerçeği olarak milletimizin önüne koyuluyorsa eğer, bu, milletin ufkunu karartmak değil de nedir?

3) Modernite'yi karşı konulmaz bir dünya gerçeği olarak gündeme taşıyan Otorite karşısında mütefekkirlerimiz hangi cesaretle Modernite/Kapitalizm dışında fikir üretecek ve teklif getirmeye çalışacaklardır?

Sakın istiklâl ve istikbâlimizi kendi ellerimizle tehlikeye atmış olmayalım…

Semih Akşeker
(YeniSöz, 14.04.2016)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuyucu Şartları

Blogda yayınlanmak üzere çeşitli gazete, dergi ve kitaplardan alınan yazılarda kaynak, tarih ve yazar bilgisi belirtilmiştir. Bu konuda blog ve blog yazarları hiç bir şekilde sorumlu tutulamaz.