20 Eylül 2016 Salı

Ya Türkiye ile birlikte var olacağız ya da yok olacağız!


Türkiye olmadan da güzellikler olabilir” diyen arkadaşlarım vardı bir de. Kendimi tam olarak anlamıyordum belki ama o arkadaşları hiç anlamıyordum.

Yani “Türkiye olmadan da hayat olabilir, hayat devam edebilir” diyorlardı.

Bugün de böyle düşünen insanlar var ve sayıları bir hayli fazla. Yani diyorlar ki, “İşimiz rast giderse ne âlâ, yoksa canı cehenneme Türkiye’nin.” İşlerin rast gitmesi ne demek? Şu demek: Kazasız belasız para kazanmak, haram helal demeden. Bir de geniş bir çevre. (geniş çevre, ne demekse!)

...

Benim içinse Türkiye’siz bir hayat tasavvuru mümkün değildi.

Bu ülke bizimle birlikte var olacak, bu ülkeyle birlikte biz. Ya Türkiye ile birlikte var olacağız ya da yok olacağız!

...

Rüyalarımı güzel ve mutlu insanların yaşadığı ülke süslüyordu. Üzerinde yaşayıp, ayağımızı bastığımız güzel, yeşil ülkemize varoluşsal bir mesele olarak bakmaya çalışıyordum. Varoluşumu anlamlandırmaya çalıştığım bir yerdi bu ülke.

...

Türkiye olmadan da hayat devam edebilir” diyen arkadaşlarım ‘dünya vatandaşı’ oldular. Bense milli marşı “Gesi bağları” olan bir Türk olarak yaşamaya devam ettim.

Bekir Fuat
(Karar, 18.09.2016)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuyucu Şartları

Blogda yayınlanmak üzere çeşitli gazete, dergi ve kitaplardan alınan yazılarda kaynak, tarih ve yazar bilgisi belirtilmiştir. Bu konuda blog ve blog yazarları hiç bir şekilde sorumlu tutulamaz.