TARİH, KAYNAK ESERLERDEN OKUNUR.

9 Şubat 2017 Perşembe

İnanmak, inandırıcı olmak diye bir sorun yok artık


Dünyanın tüm yalanları, uzun zamandır güçlendirdiği egemenliğini yakında iyice büyütüp pekiştirip, sabahların, sevgilerin, dostlukların, kadim değerlerin ve gerçeklerin yerini alacak. Niye? İnsan kendine inanmıyor çünkü, kendisini inanılacak bir varlık olarak mı görmüyor ona değer mi bulmuyor yoksa bunun yaşamında bir değişikliğe yol açmayacağını, yani bundan bir çıkarı olmayacağını düşündüğü için mi inanmıyor, bilmiyorum

İnsan kendine inanmıyor, insanı kendisine bir başkasının, bir aracının inandırması gerekiyor. "İnan bana" diyor o bir başkası, kendini elçi sayan ve sanan aracı, "inan bana, ben senin için varım, senin kendine inanman için" diyor. Kendisine inanmak için önce bir başkasına inanmaya koşullandırılmış çağın insanı bu. Ona benzeyen insan ne kadar çoksa, o kadar rahat ediyor, o kadar çok inanıyor ve o kadar çok düşman oluyor başkasına. 

 Haydar Ergülen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder